Some image

Hoppa på Tåget – Djur

Välkommen ombord, idag tar vi med oss djur. 

 

Vi hade lånehunden Leo här från onsdag till torsdag.

-Men ska du sitta hur länge som helst vid datorn? 

 

Mattan i matsalen är en favorit att rulla sig på 🙂 

 

En skata söker skydd i regnet. (följ pil)

 

 

Det här ska ni lägga på minnet.

 

23 maj – Sköna Pingst.

30 maj – Redskap.

6 juni – Gul & Blå.

13 juni – Dagens Blomma.

20 juni – Mitt i Sommaren.

27 juni – Fikakorg.

4 juli – Balansera.

11 juli – Två.

18 juli – Min favoritdryck.

25 juli – När jag var i …

1 augusti – Min favoritmaträtt.

8 augusti – Vass.

15 augusti –  Moln (pärlemon vinner) 

22 augusti – Tårta.

29 augusti – Landskap.

 

Väl mött och jag önskar er alla en fortsatt trevlig lördag 🙂

21 svar till “Hoppa på Tåget – Djur”

    • Japp det är bra att få låna han. Tassande steg och sällskapet är trevligt. Bara en liten nackdel han vill inte promenera några längre sträckor. Hemmahund som vill njuta på gården 😉 Men som alltid ska vara eller hålla uppsikt på oss båda två.

    • Tack Carita! Jo blickar gäller att följa Kan inte bli mer exaktare än med hälsopiller! Vi gick ut strax efter fastän klockan var 05 på morgonen

  1. Hundar ja. De kan uttrycka mycket med kroppspråket. Jag har haft närkontakt med två de senaste dagarna. Den ena gillar att sova, mest den andra vill helst bara vara ute i det fria, och det visar hon tydligt.

    • Ja hundar visar ofta vad de vill. Så trevligt att du att vara i närheten av fyrbenta vänner 🙂 Vi hade ju två st vi fick följa/vandra med i närmare 14 år. Den ena älskade att vandra ut mkt tidigt och den andra tittade på mig, tittade på fönstret och om det regnade kröp hon ihop igen och visade tydlig att hon inte ville just ut då, men var solen på väg upp stod hon före mig vid dörren och bara skulle ut 🙂 Och det var lite bättre för henne hade jag aldrig koppel på då. Vi rörde oss på stranden och tog långa andra vägar i skogen då… på stranden hade jag givetvis båda lösa.

    • Så trevligt Ingrid! Ja jag har också ridit i mina dagar… kanske ett 10 tal gånger, dels hos min fd svägerska som hade hästar och med tjejkompisar 🙂 Jag påtalade för grannen förra veckan att jag ville ut på tur igen… Jo du kämpade ju på med många andra djur du. Typ bara 365 dagar om året kan jag förstå. Jag har umgåtts med tre bönder så jag känner till fakta. En jul skulle vi vara hos min svägerska, då vi kommer dit frågar jag bondmora: -Vart är Hasse? Jo han är och köper reservdelar till mjölkmaskinen… han kom in klockan 18:00 på julaftonen efter morgonmjölkningen. Första gången jag sov över där skulle vi åka på aktion typ 2 timmar bort (dom bodde utanför Västerås då) Klockan 05 väcker bondmoran mig: -Alla kvigor har slitigt sig, vi måste ta dom först (18 st) Efter en stund sa vi till Hasse: -Stick på auktionen du, vi fixar detta sa jag. H kom hem ledsen för precis hade auktionisten klubbat dyngspridaren när han åkte in på gården där auktionen hölls… Kram // Åke

  2. Här hade jag kunnat stiga på, men jag håller på att samla ihop mina djur till ett inlägg längre fram. Jag får bidra till söndagens tema istället.

    • Ja på ngt roligt vis har det blivit så att 4 olika hundar kommer och bor här lite då och då 🙂 Regnig lördag så o-bra, här var det uppehåll och bra värme att jobba i till solen 🙂

    • Ja denna jycke är jättehärlig, han ska alltid vara emellan oss. Ute som inne 🙂 Är vi ute tex ligger ghan alltid på gräsmattan mellan oss och håller koll. Han somnar alltid tidigt! Jag mår gått såklart 🙂 Idag söndag måste du läsa på lite hos mig… och måndag med 😉 Du ska få en bra förklaring på mail. Ingen bok ännu, men du vet ju hur långt ut i civilisationen jag bor också 😉

    • Tack Anki! Jo först stod jag och studerade skatan genom fönstret utan att ta någon bild då han gick runt traktorn… jag stod bara log åt dessa trevliga varelser. Vi har ett 5-6 tal som ”härjar” på gården. Tyvärr strök en flagg utav en förmodad duvhök som vi såg vi rester av i veckan… jag har fotat en duvhök där två skator hoppor tufft omkring den en gång för ett tag sedan jag hade med. Ja det har blivit rätt mycket nu med denna fyrbenta lånehund. Dom var hit med den en gång på prov och husse sa rätt snabbt: Vi beslutar oss att här får han vara 🙂 Som vi bor ute i naturen är så trevlig för han, han somnar rätt snabbt på kvällarna 🙂

    • Tack BP! Leo är mycket söt och en mycket sprallig och rolig hund. Han trivs ja! Men vi bor ju bra till och han tar sina rundor liksom på gården så fritt. Han ska alltid vara emellan oss liksom inne som ute. Jag har ju visat fört hur han rullar skålen då inte maten fylles på 🙂
      Skatan: Den gick först runt omkring traktor så jag stod bara så häpen och studerade den… innan jag fattade att jag hade kameran strax bakom mig i hallen. Till slut stannade den där under… men det vart ju lite på bild 🙂

Lämna ett svar

Upptäck mer från Nacka 144

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa