Välkommen ombord, idag tar vi med oss djur.
Vi hade lånehunden Leo här från onsdag till torsdag.
-Men ska du sitta hur länge som helst vid datorn?

Mattan i matsalen är en favorit att rulla sig på 🙂

En skata söker skydd i regnet. (följ pil)

Det här ska ni lägga på minnet.
23 maj – Sköna Pingst.
30 maj – Redskap.
6 juni – Gul & Blå.
13 juni – Dagens Blomma.
20 juni – Mitt i Sommaren.
27 juni – Fikakorg.
4 juli – Balansera.
11 juli – Två.
18 juli – Min favoritdryck.
25 juli – När jag var i …
1 augusti – Min favoritmaträtt.
8 augusti – Vass.
15 augusti – Moln (pärlemon vinner)
22 augusti – Tårta.
29 augusti – Landskap.

Bra att kunna låna en fyrbent=)
https://mittskogsliden.blogspot.com/?m=1
Japp det är bra att få låna han. Tassande steg och sällskapet är trevligt. Bara en liten nackdel han vill inte promenera några längre sträckor. Hemmahund som vill njuta på gården 😉 Men som alltid ska vara eller hålla uppsikt på oss båda två.
Skojiga djurbilder här! Visst kan de med blickar och rörelser uttrycka vad de tänker.
Då kanske man reser sig från stolen, lämnar datorn för en stund och leker med dem – eller går ut en sväng 🙂 Hälsopiller med andra ord.
Fjäderfän hos mig!
https://debutsky.com/2026/05/16/fina-faglar-med-pa-taget/
Tack Carita! Jo blickar gäller att följa Kan inte bli mer exaktare än med hälsopiller! Vi gick ut strax efter fastän klockan var 05 på morgonen
Trevlig lördag!
Tack Eva! Önskar dig detsamma!
Hundar ja. De kan uttrycka mycket med kroppspråket. Jag har haft närkontakt med två de senaste dagarna. Den ena gillar att sova, mest den andra vill helst bara vara ute i det fria, och det visar hon tydligt.
Ja hundar visar ofta vad de vill. Så trevligt att du att vara i närheten av fyrbenta vänner 🙂 Vi hade ju två st vi fick följa/vandra med i närmare 14 år. Den ena älskade att vandra ut mkt tidigt och den andra tittade på mig, tittade på fönstret och om det regnade kröp hon ihop igen och visade tydlig att hon inte ville just ut då, men var solen på väg upp stod hon före mig vid dörren och bara skulle ut 🙂 Och det var lite bättre för henne hade jag aldrig koppel på då. Vi rörde oss på stranden och tog långa andra vägar i skogen då… på stranden hade jag givetvis båda lösa.
Hundar har jag alltid älskat, men egentligen alla djur, förutom hästar som aldrig varit min grej. Visst red jag lite som tonåring, för det hörde ju liksom till, men som sagt. Det var inte min grej, men många andra djur blev det i mitt liv.
https://ingrids.home.blog/2026/05/16/hoppa-pa-taget-djur/
Kram, Ingrid
Så trevligt Ingrid! Ja jag har också ridit i mina dagar… kanske ett 10 tal gånger, dels hos min fd svägerska som hade hästar och med tjejkompisar 🙂 Jag påtalade för grannen förra veckan att jag ville ut på tur igen… Jo du kämpade ju på med många andra djur du. Typ bara 365 dagar om året kan jag förstå. Jag har umgåtts med tre bönder så jag känner till fakta. En jul skulle vi vara hos min svägerska, då vi kommer dit frågar jag bondmora: -Vart är Hasse? Jo han är och köper reservdelar till mjölkmaskinen… han kom in klockan 18:00 på julaftonen efter morgonmjölkningen. Första gången jag sov över där skulle vi åka på aktion typ 2 timmar bort (dom bodde utanför Västerås då) Klockan 05 väcker bondmoran mig: -Alla kvigor har slitigt sig, vi måste ta dom först (18 st) Efter en stund sa vi till Hasse: -Stick på auktionen du, vi fixar detta sa jag. H kom hem ledsen för precis hade auktionisten klubbat dyngspridaren när han åkte in på gården där auktionen hölls… Kram // Åke
Här hade jag kunnat stiga på, men jag håller på att samla ihop mina djur till ett inlägg längre fram. Jag får bidra till söndagens tema istället.
Trevligt Stefan 🙂
Att låna en fyrbent gillas, det är så jag numera får chans att gosa med hundar då jag ingen egen längre har i pörtet. Jag hänger på denna regniga lördag https://paulaz.se/hoppa-pa-taget-djur/
Ja på ngt roligt vis har det blivit så att 4 olika hundar kommer och bor här lite då och då 🙂 Regnig lördag så o-bra, här var det uppehåll och bra värme att jobba i till solen 🙂
Vilken härlig liten jycke… man blir ju så glad av hundar…
Själv har jag inga, så det blev såhär istället!
https://professordeutsch58.blogspot.com/2026/05/djur.html
Må så gott <3
Ja denna jycke är jättehärlig, han ska alltid vara emellan oss. Ute som inne 🙂 Är vi ute tex ligger ghan alltid på gräsmattan mellan oss och håller koll. Han somnar alltid tidigt! Jag mår gått såklart 🙂 Idag söndag måste du läsa på lite hos mig… och måndag med 😉 Du ska få en bra förklaring på mail. Ingen bok ännu, men du vet ju hur långt ut i civilisationen jag bor också 😉
Klok skata 🙂
Härligt med en fyrbent lånehund!
Ha en fortsatt fin lördag!
https://ankisbildblogg.wordpress.com/2026/05/16/hoppa-pa-taget-djur/
Tack Anki! Jo först stod jag och studerade skatan genom fönstret utan att ta någon bild då han gick runt traktorn… jag stod bara log åt dessa trevliga varelser. Vi har ett 5-6 tal som ”härjar” på gården. Tyvärr strök en flagg utav en förmodad duvhök som vi såg vi rester av i veckan… jag har fotat en duvhök där två skator hoppor tufft omkring den en gång för ett tag sedan jag hade med. Ja det har blivit rätt mycket nu med denna fyrbenta lånehund. Dom var hit med den en gång på prov och husse sa rätt snabbt: Vi beslutar oss att här får han vara 🙂 Som vi bor ute i naturen är så trevlig för han, han somnar rätt snabbt på kvällarna 🙂
Leo är en söt liten lurvig sak, som verkligen trivs hos er. Undrar när ni kommer att adoptera honom;-)
Du måste ha väldigt bra syn – den skatan under traktorn hade jag aldrig upptäckt;-)
https://bp-computerart.blogspot.com/2026/05/hoppa-pa-taget-djur.html
Tack BP! Leo är mycket söt och en mycket sprallig och rolig hund. Han trivs ja! Men vi bor ju bra till och han tar sina rundor liksom på gården så fritt. Han ska alltid vara emellan oss liksom inne som ute. Jag har ju visat fört hur han rullar skålen då inte maten fylles på 🙂
Skatan: Den gick först runt omkring traktor så jag stod bara så häpen och studerade den… innan jag fattade att jag hade kameran strax bakom mig i hallen. Till slut stannade den där under… men det vart ju lite på bild 🙂
Så söt han e…din lånehund Leo