Some image

Hoppa på Tåget – Min Bästa Möbel.

 

Maj månad blir lite tuff. Till de som klarar alla destinationer får en liten gåva 🙂 

Ni som var med från nu i maj:

Lilla Syster Carita Liljendahl, Anki, Ingrid, Klimakteriehäxan, christian lehmann, Angelgirl, Hannas krypin, gillasvardag, bpz3, Mirre

Nu till dagens destination, första sträckan idag tar jag med en buss som jag lånat för resan… hur min gode vän HP lyckats lösa den lysande skylten vill jag inte veta 🙂 Men jag kan nämna så här: Jag bad honom hacka in på min hemsida för något år sedan, och han svarade: Jag studsade sex gånger innan han var inne.

 

Nu går vi till min favoritmodell av möbel. Min traktorstol stod länge och vägde att få vara med, men här kan jag ligga en stund varje dag med långkameran redo 🙂 

Det här ska ni lägga på minnet.

16  maj – Djur.

23 maj – Sköna Pingst.

30 maj – Redskap.

6 juni – Gul & Blå.

13 juni – Dagens Blomma.

20 juni – Mitt i Sommaren.

27 juni – Fikakorg.

4 juli – Balansera.

11 juli – Två.

18 juli – Min favoritdryck.

25 juli – När jag var i …

1 augusti – Min favoritmaträtt.

8 augusti – Vass.

15 augusti –  Moln (pärlemon vinner) 

22 augusti – Tårta.

29 augusti – Landskap.

 

Väl mött och jag önskar er alla en fortsatt trevlig lördag 🙂

21 svar till “Hoppa på Tåget – Min Bästa Möbel.”

    • Tack LillaSyster! Men oj oj oj din kropp!!! Ja bara att kämpa på då… du tar väl 5 minuters rast då och då 😉

    • Egen buss! Och egen bädd jo det kan gå så ibland 🙂 Tack Ingrid! Kram tillbaka 🙂

  1. Tjoho, kul med eget namn på bussen
    Den där vilobädden har jag allt spanat in då jag besökte dig en gång för länge sedan. Vet dom är otroligt sköna att slumra på och för att inta positioner att fotografera ifrån!

    Mitt bidrag kommer upp senare på sen eftermiddag/mot kvällningen – jag har fullt upp idag då jag är på annat håll. Vet inte exakt nån tid men aja.. Det kommer så håll ut..

    • Japp ser du bussen så knäpp en bild på den 😉 Jodå jag har sovit i säshlongen några gånger då den stod i Gäddviken 🙂 När dom flyttade till Märrgård fick dom inte plats med den så jag nöp den direkt. Dom flyttade ju både från sommarstugan och ett radhus till Märrgård. Mina fyrbenta vänner älskade också den… Ingen stress på att hoppa på… jag har ingen deadline 😉

    • Ja i min möbel kan man ligga och läsa också… eller bara njuta utav vad naturen bjuder på utanför 🙂

  2. En sån möbel skulle man haft…men å andra sidan har jag inget ”uterum” och bor för trångt…så jag får nöja mej med det vi har…
    Trevlig Helg!

      • Ja det är ju bra om man kan det…bygga ut…men tyvärr går det inte här i radhuset där vi bor. För det första äger vi inte lägenheten och för det andra skulle det ändå inte gå med tanke på hur radhuset är byggt

    • Ja just ja, det var ju en hake också 😉 Man behöver inte vara med på alla 🙂 Jodå vad har man vänner till 🙂 HP han kan han! Det var väl 6 månader sedan bara jag bad han om denna skylt 🙂 HPT vilket fin förkortning du visar upp Carita, tack!

    • Tack BP! Jo schäslongsoffan går hem på alla tider om dygnet 🙂 När den här stod i LillPluttens hem (sommarstugan) var det alltid hit upp mina 4 benta vänner hoppade upp i. Jo jag har sovit i den någon gång också…

Lämna ett svar

Upptäck mer från Nacka 144

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa