Some image

Hoppa på Tåget – Redskap

Välkommen ombord, idag tar vi med oss redskap.

Igår kväll körde lokföraren fram fem redskap som han ville ta med ombord: snöskopan för lastning, och från vänster räknat, tandad skopa, planeringsskopa, spade och kabelskopa (smalskopa).

 

 

Följ gärna med på fler destinationer 

6 juni – Gul & Blå.

13 juni – Dagens Blomma.

20 juni – Mitt i Sommaren.

27 juni – Fikakorg.

4 juli – Balansera.

11 juli – Två.

18 juli – Min favoritdryck.

25 juli – När jag var i …

1 augusti – Min favoritmaträtt.

8 augusti – Vass.

15 augusti –  Moln (pärlemon vinner) 

22 augusti – Tårta.

29 augusti – Landskap.

 

Väl mött och jag önskar er alla en fortsatt trevlig lördag 🙂

 

11 svar till “Hoppa på Tåget – Redskap”

    • Tack LillaSyster! Jag skall allt se vad du tagit med! Lördagen skall avslutas med ett födelsedagskalas för Lill-Pluttens far 🙂

  1. Tackar, tackar Ingrid! Jo dess redskap som förekommer numera i min arsenal rätt ofta numera 🙂 Spaden tex har slitit på denna gård nu i 36 år 🙂 Stora skopan i 12 år och dom mindre nu snart i ett år 🙂 Kram // Åke

    • Men så härligt Broder! Och jag har lagt in skyltar tills imorgon 😉 (bara så du vet)

    • Tack så mycket Anki! Jo ska man vara i branschen måste man utrusta sig

Lämna ett svar

Upptäck mer från Nacka 144

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa