Leta heljuslampa jaha… 🙂 Är lite främmande i BMW… Sedan gäller det att vara lite smidig i fingrarna 🙂
Byter bägge heljuslamporna (en trasig) byter båda till samma märke för att få samma kvalité, en parkeringslampa var lika svart som natta.
Därefter fick det bli en tvätt av bara farten. Check och smörjning av dragkroken som kona, kulor och låsmekanismen med.
du kan alltid ta min med 🙂
Jobbigast är att den drar tjyvström
Förr var motorrummen glest möblerade. Det var lätt att komma åt det man ville åtgärda. Nu är de mer som fullpackade förråd. Man får lyfta ur en del om man vill ta sig in.
Svar: Visst var det så! Jag fick veta igår att Nett hade haft en bil de fick ta bort ett framhjul för att kunna byta glödlampa 🙂 Jag gissade alldeles rätt att det var en fransk bil, fick svar idag. Jag vet inte idag vilka som är bättre eller sämmre ur servicesynpunkt… Jag åkte två Ford Kugor efter varandra i förra jobbet och den bilen vill man absolut inte ha när den blir tio år. Ja programvaror som typ udateringar… Jag vet en känd skidåkare på orten som hade en Volvo där backspeglar fälldes in i x antal km/h, de fälldes aldrig ut igen… Kom tillbaka då vi har uppdateringar sa de på verkstaden.
Ojdå, kan du byta glödlampa själv? På min krävs det verkstadshjälp, och även de har att göra emellanåt…..