Vi närmar oss Pingst med stormsteg, blommor ska växa, marken skall blötas. Det här kanske var årets regndans för för Robban 🙂
För några dagar sedan smattrade och dånade det till på taket, så jag tog mig med raska kliv ut på altanen.

Var syndafloden redan kommen?

Vem vred på kranen?

Det var nära att vattenskidorna åkte fram 🙂

Redan i Bibelns Första Mosebok skildras hur Noak bygger ett jättelikt flytetyg för att rädda sig själv, sin familj och några individer av jordens alla djurarter från att dränkas i syndafloden. Jag letar förbrilt om släpvagnar får tas ombord eller kanske en skottkärra då…

Det var en rejäl regnskur -här har det regnat i sakta mak och igår hade vi en riktig sommardag med sol o värme.
Ha en fin Fredag!
Jösses, här ligger vi i lä. Det kom en rejäl åskskur igår och gav oss 10 mm, men det du visar – uj uj!
Ha en skön helg om du inte flutit bort.
Härligt! Vi har fått lite även här under den senaste veckan … såå välkommet!
Ja, ibland känns det verkligen som syndaflodens återkomst. Så har det dock inte regnat här denna våren.
Lyckliga ni som fått en ordentlig regnskur. Det skulle vi behöva här också, för det är som aska i rabatten och inte får man vattna. Inte med slang i alla fall och jag orkar inte bära kannor. Jag har nog med att hålla växterna i krukor och lådor vid liv.
Ha en fin fredag!
Kram, Ingrid
Oj oj, oj vad vatten du fått. Hoppas att inget blev förstört. Trevlig Pingsthelg!
Usch, det var en syndaflod som hette duga. Vi har inte fått någon regn att tala om på två veckor. Grått och några droppar, absolut inte hen hel tunna fylld med vatten. Hoppas det blir fint väder över Pingst även hos dig.